ЕФЕКТИВНИЙ МАРКЕТИНГ КЛАСТЕРІВ: РОЛЬ, СКЛАДНІСТЬ ТА ВНУТРІШНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ РОЗВИТКУ КРАЇНИ ТА ЕКОНОМІКИ

Автор(и)

  • Алла Ковалевська Кафедра управління та адміністрування, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна Автор https://orcid.org/0000-0002-3853-8485
  • Кирило Балаклеєць Кафедра управління та адміністрування, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна Автор https://orcid.org/0009-0009-9202-6956

Ключові слова:

кластер, кластерний маркетинг, кластерний менеджмент, внутрішній маркетинг в кластері

Анотація

В статті наголошується на важливій ролі маркетингу в удосконаленні кластерного менеджменту та сприянні їхнього розвитку. Показано значущість кластерів у процесах відновлення та відбудови вітчизняної економіки. Визначено специфічність та особливості управління кластерами, доведено доцільність удосконалення процесами управління маркетингом кластерів. У статті розкриваються аспекти, пов'язані зі складністю системи, яка називається кластер, маркетинг кластера – структура та виділення саме внутрішнього маркетингу, а також проблеми, які доцільно вирішувати з використанням внутрішнього маркетингу в кластерах. Зроблено висновок, що завдяки використанню внутрішнього маркетингу кластери можуть стати ключовими драйверами інновацій та колективної творчості, ефективним об’єднанням зі спільною стратегією, цілями, з єдиною ідентичністю та культурою, що породжує розвиток лідерства та керівництва в межах кластера. Основну увагу в роботі автори акцентують на внутрішньому маркетингу кластерного менеджменту як засобу досягнення загальних цілей сталого економічного росту та підвищення конкурентоспроможності. Дослідження виявляє внутрішні проблеми та виклики, з якими стикаються учасники кластерів, і надає можливі варіанти рішення з використанням внутрішнього маркетингу в кластері.

Завантаження

Опубліковано

2024-07-30